Hledání nových kvalifikovaných zaměstnanců přes sociální sítě vede rychle a spolehlivě k úspěchu. Oslovená cílová skupina je již aktivní na sociálních sítích, což znamená, že odpadá potřeba průzkumu cílové skupiny. Přímý kontakt v komunikaci žadatele se vyplatí. Díky náboru na sociálních sítích můžete oslovit uchazeče v reálném čase a prezentovat svou společnost přístupným, osobním a současným způsobem. Přímá komunikace zkracuje proces podávání žádostí a umožňuje odpovídat na všechny dotazy individuálně a osobně.
Nábor zaměstnanců na sociálních sítích nebo pracovních portálech?
Na pracovním portále musí mít potenciální uchazeč vyhledávací záměr a zadat požadovanou pracovní pozici. To je spíše kontraproduktivní jak pro žadatele, tak pro vás jako podnikatele. Protože vedle vašeho pracovního inzerátu se objevuje řada konkurentů, kteří si také dali inzerát a hledají nové zaměstnance ve stejném oboru. To znamená, že vždy konkurujete inzerátu na pracovním portálu a musíte se prosadit proti četným konkurentům pouhým inzerátem. Jiná situace je, pokud k vyhledávání zaměstnanců využíváte sociální sítě. Pokud zvolíte nábor na sociálních sítích, ta správná cílová skupina uvidí nabídku práce vaší společnosti přes Facebook a Instagram. Tímto způsobem oslovujeme širokou cílovou skupinu a cíleně oslovujeme ty, kteří jsou ochotni se změnit pomocí principu push marketingu. Již z této skutečnosti vyplývá výhoda, která pozitivně zdůrazňuje nábor na sociální sítě a ukazuje výhody vyhledávání zaměstnanců prostřednictvím sociálních sítí.
V první řadě záleží na vašem úspěšném umístění na správných sociálních sítích. Konkrétně to znamená, že je pro vás nejlepší mít široký záběr a nesoustředit se pouze na Facebook nebo Instagram a spol., pokud jde o nábor na sociální sítě. V rámci poměrně jednoduchého a rychlého průzkumu cílové skupiny můžete rovnou zjistit, které sociální sítě využívají především lidé, kteří jsou pro vás zajímaví. Faktem je, že s náborem na sociální sítě se vyhnete plýtvání a dosáhnete výrazně vyššího dosahu, než kdybyste inzerovali na pracovním portálu a doufali v příchozí žádosti.
Pokud i vaše firma hledá stále nové zaměstnance, neváhejte se na nás obrátit, domluvte si úvodní bezplatnou a nezávaznou konzultaci, kde probereme jak Vám můžeme pomoci https://bronislavkorda.cz/
Pracovní portály posilují především vlastní dosah a značku
Pokud svou práci inzerujete přes klasický pracovní portál, můžete oslovit pouze zájemce, kteří na portálu konkrétně hledají nabídku. U náboru na sociální sítě je situace jiná. Protože zde reklamu umisťujeme prostřednictvím partnerského přístupu přes firemní profily na Facebooku a Instagramu. Tímto způsobem je úspěšné nejen vyhledávání zaměstnanců prostřednictvím sociálních sítí, ale také vaše společnost dosahuje vysoké úrovně místního povědomí a tím i optimálního stavu s efektem podpory zájmu. Kromě zvýšení povědomí bude posílena značka vaší společnosti a pozitivně zdůrazněna vaše image. Pro tvorbu kampaní využíváme především fotografie vaší vlastní pracovní síly a vyjadřujeme tak ocenění zaměstnanců. Je fakt, který nelze popřít, že nábor na sociálních sítích se v současnosti ukazuje jako multiplikátor úspěchu. Tato varianta hledání zaměstnanců bude i v budoucnu nabývat na významu a téměř zcela nahradí klasické pracovní inzeráty na pracovních portálech.
Pracovní portály jsou většinou příliš drahé
Inzeráty na pracovních portálech stojí peníze. Platíte buď za účet, nebo za každou jednotlivou reklamu, kterou umístíte. Náklady rychle rostou, aniž by bylo dosaženo požadovaného úspěchu. V praxi se ukázalo, že zejména vysoce kvalifikovaní lidé a mladí odborníci málokdy vyhledávají na pracovním portálu, přičemž na sociálních sítích jsou aktivní denně. Co by tedy mohlo být zjevnější než používání sociálních médií k hledání zaměstnanců a úspěch s náborem na sociální sítě? Ne nepodstatnou roli při hledání zaměstnanců přes sociální sítě samozřejmě hraje i profesionalita kampaní a přesné vymezení cílové skupiny. Ale potom si můžete sednout a relaxovat a věřit tomu že vás kontaktují ti správní uchazeči a s velkým zájmem hledají další informace. Nové zaměstnance můžete najít bez velkého úsilí a bez citlivých investic a spolehnout se na to, že přímá komunikace zjednoduší pohovor a povede k tomu, že se v předvýběru budete rozhodovat správně a na budoucnost.
Vzbudili jsme váš zájem? Pak si nezávazně zarezervujte dovolenou již nyníúvodní konzultacea zjistěte, jak můžete využít nábor na sociálních sítích k nalezení správných uchazečů a rozhodování v přímé komunikaci.
Závěr – nábor na sociální sítě jako multiplikátor úspěchu
Trh žadatelů se změnil. Nečekejte, až se vám ozvou ti „správní“ uchazeči. Konkurence a konkurence by se neměly podceňovat a vyžadovat, abyste se zaměřili na svou společnost a byli přítomni tam, kde hledají nabídku zájemci se správnou kvalifikací. Nábor na sociálních sítích je moderní a perspektivní způsob, jak inspirovat kvalifikované zaměstnance a získat je pro vaši společnost. Zjišťujítadyproč je sociální nábor nejlepším rozhodnutím pro váš úspěch při náboru.